fbpx
м. Київ, вул. Пирогова, 2
info@nilos.com.ua +380 (98) 700 37 37

Готуємося заздалегідь

Хоч під час виборчої кампанії Президента України та до Верховної ради звучали лозунги про стабільність податкового законодавства реалії виявилися абсолютно протилежними.

Під прикриттям “революційної необхідності” законотворчість відбувається в турбо режимі, а як відомо поспіх не кращий друг якості. В процесі виникають дискусійні конструкції які лякають спеціалістів.

Черговий законопроект 1210 пропонує внести зміни до значної кількості статей Податкового кодексу України.

Серйозні побоювання серед практиків викликають норми про доповнення списку вимог до підтвердження даних визначених у податковій звітності. А саме законотворець пропонує податковому органу перевіряти та оцінювати данні податкової звітності на відповідність первинних документів реальним (фактичним) умовам та поведінці платника податків.

Звісно додається норма, що обов’язок доведення невідповідності первинних документів покладено на контролюючий орган, але на практиці це далеко не так…

Незважаючи, що вище викладено тільки проект змін і достеменно невідомо чи будуть вони прийняті, але варто завчасно переглянути діяльність компанії та врахувати тенденції завчасно.

1. У компанії мільйонні обороти, а в штаті працює лише директор?

Станіславський сказав би: «Не вірю!» От і податкова так каже.

Компанія повинна мати таку кількість працівників, або залучати субпідрядників зі  штатом людей яка можуть забезпечити її діяльність.  

Якщо в штаті працює один-два працівники, то компанія має підтвердити, що така кількість працівників є достатньою для здійснення його господарської діяльності.

Теж саме з розміром заробітної плати. Адже жодний податківець не повірить що вона “біла” коли на сайтах оголошень роботи суттєво інші пропозиції.

2. Якщо платник придбав товар, то у нього мають бути складські приміщення для зберігання такого товару. Особливо це стосується продукції, яка є великогабаритною та потребує спеціальних умов зберігання. (не забуваємо подавати форму 20-ОПП)

Платник може і не мати складські приміщення та погодити з контрагентом-постачальником зберігання у нього придбаного товару до вимоги. Також контрагент-постачальник може здійснювати пославку товару одразу за адресою контрагента-покупця (вантажоодержувача).

Про те такі умови обов’язково мають бути передбачені в договорі з таким контрагентом-постачальником.

3. Первинні документи повинні мати обов’язкові реквізити, в тому числі, особистий підпис або інші дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

На практиці досить часто трапляються випадки, коли в графі видаткової накладної  «отримав» міститься тільки підпис, який не дає можливості ідентифікувати підписанта, яка брала участь у господарській операції. При цьому,  довіреність на отримання товару відсутня.

Рекомендуємо слідкувати за наявністю у видаткових накладних зазначення посади особи, яка отримувала товар, розшифровки підпису такої особи та реквізитів довіреності.

4. Товар не може бути перевезеним власним автомобілем директора/менеджера, кур’єром в громадському транспорті.

Переміщення товару від контрагента-постачальника та контрагенту-покупцю має підтверджуватись товарно-транспортною накладною або подорожнім листом.

Вимагайте ТТН від контрагентів-постачальників, беріть в оренду транспортні засоби або залучайте субпідрядні організації. Наявність товарно-транспортної накладної або подорожнього листа може зіграти важливу роль та позбавить податківців можливості зняти податковий кредит та/або витрати, донарахувати податкові зобов’язання або як мінімум буде враховано як вирішальний доказ в судовому процесі.

5. Якщо умовами договору передбачено наявність сертифікату якості на товар, або  інших документів, вони мають бути в наявності.

Умовами договору може передбачатись необхідність створення додаткових документів, як то заяв, калькуляцій, кошторисів та прописано процедуру їх використання. Однак досить часто зазначені умови так і залишаються лише на папері, і фактично не оформлюються у вигляді письмових документів та навіть імейлів. Разом з цим їх відсутність розглядається податківцями як ознака нереальності операцій.

Звісно перелічені поради не є панацеєю та оберегом від усіх нападок податківців, але їх дотримання суттєво зменшить перспективи податкових штрафів та судових спорів.

http://dengi.ua/blog/310800-Irina-Naraevskaja–Gotovimsja-zaranee?fbclid=IwAR2xhLRVFaYLUKJSPy-xdv_eFbfsBAyo1ZtWl_wtY63opw3lC8M17WGtePI